kálcium, csontritkulás
kálcium, csontritkulás  DIAGNOSZTIZÁLT
 BETEGEK
 TELJESÍTMÉNY-
 MÁNIÁSOK
 KISMAMÁK  SPORTOLÓK

» Mitől különleges a korall kalcium?
» Kalcium - miért életbe vágó?
» Soha nem elég?
» Tudományos kutatások, eredmények
»
» Tartsuk a kapcsolatot!
» Cégünkről néhány szóban
» Vásároljon most







Főoldal » Teljesítménymániások

Teljesítménymániások

Mindennapjaink tele vannak kihívásokkal, amelyeknek egyre nehezebb megfelelni. Mindig, mindenhol a maximumot nyújtani, napról napra. Hogy lehet ezt bírni hosszú távon? Nem kérdés: az egészségtudatos életszemlélet, az önmagunkkal való törődés elengedhetetlen.

A kalcium a legmeghatározóbb ásványi anyag az emberi szervezetben, így létfontosságú szerepet játszik az egészség megőrzésében.
 
Jóformán nincs olyan ember, aki elmondhatná magáról, hogy elegendő kalciumot fogyaszt.
 
A kalciumbevitel növelését hirdető kampányok és a kalciumban gazdag tejtermékek és étrendkiegészítők sokasága ellenére a legtöbben még azt sem mondhatjuk el magunkról, hogy a napi minimum mennyiséget sikeresen bejuttatjuk a szervezetünkbe.
 
A probléma fő oka gyakran abban keresendő, hogy szervezetünk nem képes megfelelően felszívni az elfogyasztott kalciumot. Egyes tudósok úgy vélik, hogy a táplálékkal bevitt kalciumnak valójában csak 25%-a szívódik fel.
 
Ma már tudományosan megalapozottnak látszik, hogy a stressznek és a túlhajszolt életmódnak „köszönhetően” kialakuló, népbetegségnek számító magas vérnyomás is egyenes összefüggésbe hozható a kalciumhiánnyal.
 
A kalcium kulcsfontosságú szerepet játszik a szívműködésben is. A Stanford Egyetem Orvostudományi Központjának kutatói kalcium rendellenességeket fedeztek fel a szívben iszkémia közben  (a szív vérellátási zavara). A feltételezések szerint ezek a rendellenességek szerepet játszanak a szabálytalan szívritmus kialakulásában, amely a tömeges halált okozó szívinfarktus egyik megelőző tünete.
 
Habár ma még nem teljes az egyetértés tudományos körökben a kalcium és más tápanyagok szerepéről a rákbetegségek megelőzősében, egyre nő azok száma, akik úgy vélik, sokféle daganatos betegség megelőzhető volna a helyes táplálkozással, értékes tápanyagok bevitelének növelésével, valamint étrendkiegészítők szedésével.
 
A Harvard Egyetem kutatói 2003-as tanulmányukban, amely 135 ezer férfi és nő körében végzett kutatáson alapult, azt az eredmény tették közzé, mely szerint azon személyek körében, akik napi 700-800 mg kalciumot fogyasztottak, majdnem felére csökkent a vastagbélrák bizonyos típusainak kialakulási kockázata.
 
A dohányzás, az állandó stressz, az alvászavarok valamint a gyógyszerek szedése mind olyan, a túlhajszolt életmóddal együtt járó jelenségek, amelyek negatívan befolyásolják a kalcium felszívódását. És akkor még nem ejtettünk szót a mozgásszegény életmódról, amely tovább lassítja a kalcium felszívódását.
 
Szakemberek egy csoportja egybehangzóan állítja, hogy az egészséges étrend kiegészítéseként használva a korall kalciumot tartalmazó készítmények jelentik a legjobb megoldást a kalciumhiány problémájára.
 
A korall nem csupán felvehető kalcium, hanem több más, a kalcium hatékony felszívódásához elengedhetetlen anyag forrása is egyben: magnéziumé, bóré és cinké. Ezeknek az ásványi anyagoknak az aránya – úgy vélik- , hogy nagyon hasonló az emberi szövetekben találhatóhoz. A korall kalcium kémiai összetételét kutató vizsgálatok a kiváló minőségű korallokból származó táplálékkiegészítőkben a kalcium és magnézium közel tökéletes (2:1) arányát mutatták ki.
 
Ezek a kutatások több mint hetven nyomelem jelenlétét is feltárták, beleértve a bórt, krómot, kobaltot, rezet, jódot, mangánt, szelént és cinket. Ezek az elemek ráadásul könnyen felszívódó formában vannak jelen a korallban, tehát a szervezet számára jobban hozzáférhetőek.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez.

Keresés a cikkekben


Hírlevél

Ha szeretné megrendelni hírlevelünket, kérjük adja meg az e-mail címét!


Belépés

E-mail cím:
Jelszó:

Regisztráció »